22. června 2016 od 16 hodin proběhne Workshop mediální komunikace vedený tiskovou mluvčí FF UK Inou Píšovou.
Proč jej pořádáme
Jako špičková veřejná výzkumná a vzdělávací instituce se FF UK hlásí k principu univerzity jako otevřené instituce, která přijímá svoji zodpovědnost vůči společnosti, předvídá její potřeby a reaguje na ně. Široké veřejnosti poskytuje kvalitní odborná stanoviska, informuje ji o výsledcích svého výzkumu a přijímá roli iniciátora a mediátora společenské debaty.
Usilujeme o fakultu se silným hlasem ve veřejném prostoru, k čemuž potřebujeme
- efektivní komunikační strategii posilující společenskou autoritu fakulty a její dobré jméno (kterou představíme v úvodu semináře)
- členy akademické obce, kteří jsou ochotni vstupovat do mediálního prostoru a vědí jak (k tomu pomohou pravidelné workshopy)
Co bude jeho obsahem
- jak účinně medializovat vědecký výstup
- jak funguje Česká tisková kancelář (ČTK), Česká televize a Český rozhlas, na jaký typ informací reagují a jak s nimi pracují
- s jakými českými médii a novináři spolupracovat a s jakými ne (nabídneme aktuální vlastnicko-politicko-názorovou mapu české mediální krajiny)
- jaká je současná mediální strategie fakulty a jak FF UK naplňuje tzv. třetí (veřejnou) roli univerzity
- specifika mediálního vystupování v televizi a v rozhlase na základě konkrétních ukázek
Komu je určený
Akademikům, doktorandům a dalším zájemcům o popularizaci vědy a vědeckých výstupů fakulty.
Kdy a kde
22. června 2016 od 16 do 18 hodin v místnosti 104 (hl. budova). Účast není třeba potvrzovat předem.
Těším se na viděnou!
Ina Píšová
tisková mluvčí FF UK