zpět
Opatření číslo 5/2008 – Organizační řád děkanátu Filozofické fakulty, I. úplné znění
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE, FILOZOFICKÁ FAKULTA
ORGANIZAČNÍ ŘÁD DĚKANÁTU
Část I. – Základní ustanovení
Čl. 1
Organizační řád děkanátu Filozofické fakulty, Univerzity Karlovy v Praze (dále jen „děkanát“) upravuje v souladu s čl. 20 odst. 3 Statutu Filozofické fakulty, Univerzity Karlovy v Praze (dále jen „fakulta“) podrobnosti o organizaci a činnosti děkanátu.
Čl. 2
-
Děkanát je výkonným aparátem fakulty.
-
Sídlem děkanátu je Praha.
-
Kromě činností daných statutem fakulty) zabezpečuje děkanát plnění dalších úkolů, stanoví-li tak děkan, nebo v rámci své působnosti tajemník.
-
Pro zaměstnance fakulty, kteří jsou zařazeni na děkanátě, je děkanát místem výkonu práce.
Část II. – Organizační útvary děkanátu
Čl. 3
Na děkanátě jsou zřízeny tyto organizační útvary:
-
sekretariát děkana,
-
kancelář tajemníka,
-
oddělení děkanátu.
Čl. 4 – Sekretariát děkana
-
Sekretariát děkana zajišťuje zejména
-
podmínky pro činnost děkana a v nezbytných případech též pro činnost akademického senátu fakulty, vědecké rady fakulty, proděkanů a tajemníka,
-
činnost kolegia děkana a porady vedoucích základních součástí, včetně pořízení a archivace zápisů z jednání kolegia děkana a porady vedoucích základních součástí,
-
agendu public relations fakulty,
-
vedení úplné evidence všech opatření děkana.
-
-
Sekretariát děkana je podřízen děkanovi.
Čl. 5 – Kancelář tajemníka
-
Kancelář tajemníka zabezpečuje podmínky pro činnost tajemníka fakulty.
-
Kancelář tajemníka dále zajišťuje zejména:
-
provoz podatelny,
-
provoz hlasových telefonních služeb,
-
evidenci úředních razítek fakulty a jejich výrobu,
-
řízení a kontrolu provozu fakultního vozidla.
-
-
Do Kanceláře tajemníka se pro pracovněprávní účely zařazuje též sekretariát akademického senátu.
-
Kancelář tajemníka je podřízena tajemníkovi.
Čl. 6 – Oddělení děkanátu
-
Oddělení děkanátu jsou základními pracovišti děkanátu pro zabezpečení jeho činnosti.
-
Na děkanátě jsou zřízena tato oddělení:
-
studijní oddělení,
-
oddělení vědy,
-
zahraniční oddělení,
-
ekonomické oddělení,
-
oddělení osobní,
-
ediční oddělení,
-
oddělení správy budov.
-
-
V oblasti své činnosti oddělení děkanátu zabezpečují koordinační, konzultační, informační, evidenční a koncepční činnost a též metodickou pomoc.
Čl. 7 – Studijní oddělení
Studijní oddělení zabezpečuje plnění úkolů fakulty a zajišťuje činnost děkana a proděkana pro studijní záležitosti zejména na úsecích:
-
prezenčního bakalářského a magisterského studia
-
kombinovaného bakalářského a magisterského studia, rigorózního řízení
-
přijímacího řízení, doktorského studia a akreditací
-
celoživotního vzdělávání a dalších činností.
V rámci uvedených úseků oddělení zajišťuje zejména:
-
organizaci přijímacího řízení, zápisy studentů a uchazečů, imatrikulace, státní zkoušky, promoce,
-
evidenci studentů, vydávání dokladů o studiu, rozhodování ve věcech studia, evidenci a správu dat pro matriku studentů a Informační systém UK,
-
kontrolu plnění studijních povinností,
-
agendu poplatků spojených se studiem,
-
agendu stipendií a cen pro studenty,
-
ubytování studentů,
-
agendu zdravotního pojištění studentů,
-
praxe a exkurze, včetně praxí v rámci programu Učitelství pro střední školy,
-
studentské pedagogické síly na základě požadavků jednotlivých základních součástí,
-
studium v rámci akreditovaných studijních programů v cizích jazycích,
-
rozvrhy-obsazování učeben,
-
přípravu propagačních materiálů,
-
výkaznictví a statistiku ve věcech studijních.
Čl. 8 – Oddělení vědy
Oddělení vědy zabezpečuje plnění úkolů univerzity a zajišťuje činnost děkana a proděkana pro vědu v oblasti vědecké, výzkumné, vývojové a inovační činnosti fakulty.
Oddělení pro vědu zajišťuje zejména:
-
agendu účelové a institucionální podpory vědy a výzkumu (zejména GA ČR, výzkumná centra a výzkumné záměry), vč. sledování plnění jednotlivých projektů,
-
organizace habilitačního a profesorského řízení, vč. zajištění činnosti vědecké rady fakulty,
-
agendu obhajob disertačních prací studentů doktorského studia,
-
agendu vědeckých a vědeckopedagogických titulů,
-
agendu ocenění pro pracovníky ve vědě a výzkumu.
Čl. 9 – Zahraniční oddělení
-
Zahraniční oddělení zabezpečuje plnění úkolů fakulty a zajišťuje činnost děkana a proděkana pro zahraniční a vnější vztahy zejména v těchto oblastech:
-
agendu spolupráce se zahraničnímu univerzitami,
-
pobyty zahraničních hostů, lektorů, hostujících pracovníků partnerských zahraničních univerzit, vč. získání pracovního povolení,
-
zahraniční cesty pro zaměstnance fakulty,
-
vedení agendy spojené s krátkodobými i dlouhodobými pobyty zahraničních studentů v rámci stáží vyplývajících z mezivládních, meziuniverzitních a fakultních dohod,
-
organizaci zahraničních programů,
-
informační servis studentům o možnostech studia na zahraničních univerzitách.
Čl. 10 – Ekonomické oddělení
Ekonomické oddělení zabezpečuje činnost jednotlivých organizačních součástí v rámci fakultní agendy tím, že zejména:
-
zpracovává návrh provozního rozpočtu fakulty a rozpisu neinvestiční dotace státního rozpočtu na provoz,
-
zajišťuje zúčtování se státním rozpočtem, daňové povinnosti a správně-administrativní agendu bankovního styku,
-
zajišťuje plnění funkce účetní jednotky za fakultu, zpracování výkazů a dalších ekonomických materiálů,
-
zpracovává návrhy a aktualizace fakultních předpisů, upravující oblast hospodaření s rozpočtovými prostředky.
Čl. 11 – Oddělení osobní
Osobní oddělení zabezpečuje činnost děkana a tajemníka v oblasti personální a mzdové agendy, zejména:
-
zajišťuje personální a sociální agendu fakulty,
-
zajišťuje rozpis mzdových prostředků a hospodaření s těmito prostředky,
-
zajišťuje mzdovou agendu pracovníků fakulty a dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr,
-
zajišťuje zpracování výkazů a příslušných materiálů v oblasti personální a mzdové.
Čl. 12 – Ediční oddělení
-
Ediční oddělení zabezpečuje prezentování výsledků odborné, vědecké, výzkumné a vývojové činnosti fakulty na veřejnosti. Ediční oddělení zejména:
-
shromažďuje návrhy do edičního plánu vědeckých a výzkumných publikací a učebních textů, ve spolupráci s redakčními radami sestavuje návrh edičního plánu fakulty a předkládá ho ke schválení ediční komisi a děkanovi fakulty,
-
u plánovaných publikací a učebních textů zajišťuje schvalovací řízení a po jejich schválení je odevzdává do tisku,
-
rediguje před zadáním do tisku rukopisy publikací, které dostává do distribuce, provádí jejich jazykové i technické korektury včetně udělování imprimatur,
-
na základě podkladů dodaných jednotlivými součástmi každoročně připravuje do tisku seznam přednášek fakulty,
-
předává a rozesílá povinné výtisky institucím s právem povinného výtisku, na požádání rozesílá do zahraničí recenzní výtisky,
-
realizuje mezinárodní výměnu publikací, v jejím rámci objednává zahraniční tituly z nabídkových seznamů partnerských organizací,
-
zajišťuje distribuci publikací vydávaných fakultou a podle dohody i publikací vydaných jejími jednotlivými součástmi.
-
-
Dále ediční oddělení vlastní činností nebo dodavatelsky realizuje technické práce související s publikační činností fakulty, zejména:
-
tisk a vazby publikací, ročenek a monografií,
-
sestavování a tisk formulářů,
-
návrhy a výrobu pozvánek, letáků, vývěsek, apod.
-
Čl. 13 – Oddělení reprodukce majetku a provozu budov
-
Oddělení reprodukce majetku a provozu budov se dělí na Referát provozní, který zajišťuje zejména:
-
vytápění v prostorách fakulty,
-
dodávky vody,
-
provádění oprav vlastní činností nebo dodavatelsky,
-
ostrahu prostor fakulty, otevírání a uzavírání objektů fakulty, kontrolu dodržování klíčového režimu, obsluhu vjezdu do dvora objektu hl. budovy fakulty a evidenci a kontrolu přijíždějících a odjíždějících vozidel,
-
provádění úklidu objektů fakulty, chodníků, dvorů a přilehlých prostor vlastní činností nebo dodavatelsky,
-
odvoz odpadu,
-
nákup, provoz skladu a distribuci kancelářských a toaletních potřeb,
-
provoz šatny,
-
výkon funkce energetika fakulty,
-
požární kontrolu v souladu s platnými požárními předpisy a předepsané revize požárních zařízení (hasicí přístroje, hydranty),
-
provoz výtahů a revizi bezpečnosti jejich provozu,
-
provoz, obsluhu a údržbu audiovizuálních zařízení,
-
revizi elektrických rozvodů, zařízení a hromosvodů,
-
obsluhu a provoz telefonní ústředny fakulty.
-
-
Oddělení reprodukce majetku a provozu budov se dále dělí na referát reprodukce majetku, který zajišťuje činnosti související zejména s reprodukcí majetku a s agendou programového financování.
-
Oddělení reprodukce majetku a provozu budov zajišťuje činnost děkana a tajemníka související s krizovým řízením, brannou pohotovostí státu, případným válečným stavem a jinými mimořádnými situacemi. V oblasti krizového managementu, branné pohotovosti státu a jiných mimořádných situací je činnost oddělení určována i příslušnými orgány státní správy a územní samosprávy.
Část III. – Řízení děkanátu, tajemník
Čl. 14 – Vedoucí oddělení děkanátu
-
Vedoucího oddělení jmenuje a odvolává na návrh tajemníka děkan.
-
Vedoucí oddělení řídí činnost oddělení.
-
Vedoucí oddělení je za činnost oddělení odpovědný děkanovi nebo příslušnému proděkanovi; to neplatí u oddělení ekonomického, osobního, edičního a správy budov, kde je vedoucí oddělení za činnost oddělení odpovědný děkanovi a tajemníkovi.
-
V pracovněprávních a ekonomických otázkách a z hlediska vnitřní správy děkanátu jsou vedoucí oddělení podřízeni tajemníkovi.
Čl. 15 – Tajemník
-
Tajemník rozhoduje ve věcech univerzity a jedná jejím jménem v záležitostech uvedených v čl. 18 odst. 3 a 4 statutu fakulty a v mezích tohoto organizačního řádu.
-
Neurčí-li tajemník jinak, zastupuje jej při řízení děkanátu po dobu jeho nepřítomnosti vedoucí ekonomického oddělení.
Čl. 16 – Pracovní porady
-
Tajemník svolává pracovní porady vedoucích oddělení děkanátu.
-
Tajemník může svolat pracovní poradu všech pracovníků, případně skupin pracovníků děkanátu k projednání významných pracovních i jiných záležitostí nebo k informování pracovníků o připravovaných opatřeních.
Část IV.
Čl. 17 – Závěrečná ustanovení
-
K datu účinnosti tohoto opatření jmenuje děkan vedoucí oddělení, ve kterých nebylo místo vedoucího obsazeno jmenováním.
-
Zrušuje se oddělení Desktop publishing, jehož úkoly přebírá dnem účinnosti tohoto opatření Ediční oddělení.
-
Tento organizační řád nabývá účinnosti dnem 15.11. 2004.
PhDr. Michal Stehlík , Ph.D.
děkan