Jak prodat a distribuovat film? Výzvy digitálního věku

Digitální éra změnila nejen, jak sledujeme film, ale i jak se k nám filmy dostávají a jak je možné (nutné) je propagovat. Jaké konkrétní výzvy klade před distributory a producenty digitální věk? Jak je možné v současnosti dostat film k publiku? A jak takové publikum vůbec najít? Na tyto a další otázky bude hledat odpovědi jednodenní mezinárodní workshop pořádaný filmovým časopisem CINEPUR ve spolupráci s Katedrou filmových studií FF UK. Dvou bloků a panelových diskusí se zúčastní distributoři, producenti, kurátoři a teoretici ze zemí Visegradu i západní Evropy.
Cílem workshopu je otevřít diskuzi o současném stavu filmové distribuce a propagace a zároveň o budoucím vývoji těchto odvětví. V zaměření workshopu se tak propojí hned několik základních témat – jaké filmy nabízet publiku, jakým způsobem a kde tyto filmy uvádět, jak je propagovat a maximálně vytěžit jejich potenciál, jaké jsou alternativy ke klasické distribuci a má vůbec budoucnost?

How to Sell and Distribute Movies: Challenges in the Digital Era
International Workshop

While the digital era changed how we consume films, it also changed the ways they are distributed and promoted. Accordingly, this international workshop, organised by the leading Czech film magazine CINEPUR, considers the key challenges, opportunities, and trends in contemporary distribution both in the Czech Republic and across the globe. Hosting distributors, producers, curators, and theoreticians from Great Britain, Hungary, Austria, Slovakia, and the Czech Republic, this two-panel event tackles such pressing issues as how to secure audiences, where to find them, how best to promote films, and what alternatives exist to theatrical releases.

Vybraná témata / Selected Topics
on-line distribuce / on-line distribution
výhody a nevýhody alternativních forem distribuce / pros and cons of alternative distribution
aktuální strategie oslovování publika / current audience targeting strategies
lokální distributoři – nadnárodní trhy / local distributors / supranational markets strategie sestavování lokální distribuční nabídky / strategies for local distribution
propagace konkrétních filmů / films as events
budoucnost distribuce a propagace / the future of distribution and promotion

Panel 1 / 14:30–16:00 / 2.30–4.00pm
Hledání publik / Finding Audiences

Phillip Drake (Edge Hill University, UK)
VOD, Digital Distribution and the On-line Audience

Diana Tabakov (DAFilms, CZ)
How to Sell Documentary Films On-line

Marek Hovorka (International Documentary Film Festival Ji.hlava, CZ)
Audience is Everywhere: Develop Your Event or Institution at least in 3D

Christa Auderlitzky (Filmdelights, AUS)
Current Tactics of Addressing Audience: Methods of Film Promotion and Marketing

Coffee Break / 16:00–16:30 / 4.00–4.30pm

Panel 2 / 16:30–18:30 / 4.30–6.30pm
Alternativy ke klasické filmové distribuci – panelová diskuse
/ Alternatives to Traditional Film Distribution – Panel Discussion

Is it Attractive to be for Free? The Pros and Cons of Alternatives to Traditional Distribution; Film Distribution from the Perspective of the Cinema Manager; Distribution and Branding of Short Films (and Animation) in Europe…

Daniel Deak (Dazoo.com, HU)
Ivan Hronec (Film Europe Distribution Company, SK)
Phillip Drake (Edge Hill University, UK)
Ivo Anderle (Aerofilms Distribution Company, CZ)
Přemysl Martinek (State Cinematography Fund / Artistic Director of IFFC Febiofest in Slovakia, CZ)

Vstup volný / Free Entry
V anglickém jazyce bez tlumočení / In English

Podrobnosti události

Začátek události
7. 11. 2016 14:30 - 18:30
Místo konání
Tranzitdisplay / Dittrichova 9 / Praha 2
Webové stránky
http://cinepur.cz/tema_jak-prodat-film.php
Organizátor
Jindřiška Bláhová, KFS FF UK
Typ události
Konference a přednášky
Přílohy
program