Hrát dějiny: vztah historie a počítačových her

“Kdo si hraje, nezlobí. Vzdělává se!”
V návaznosti na přednášku Martina Klímy “Počítačové hry, historie a prožívání dějin” a diskusní panel “Počítačové hry ve výuce dějepisu” jsme se rozhodli v této problematice pokračovat a pomocí diskuze do ní přinést i jiné neotřelé pohledy. Dalo by se říci, že historie je jedno z nejpopulárnějších témat pro tvorbu videoher. Můžeme najít celou sérii her s čistě historickou tematikou, nebo i her, které svůj příběh o historii nějakým způsobem opírají. Mohou hry být médiem, které dokáže dějiny zprostředkovat? V této souvislosti se samozřejmě dotkneme i konkrétních případů, zejména Kingdom Come: Deliverance. Samotná hra je po technické stránce velice složitá záležitost, jak moc tento fakt může deformovat onen historický příběh nebo prostředí? Jaký je vztah herního vývojáře, historika a hráče s historickou tematikou? Počítačová hra jako médium má v rámci veřejného mínění stále převážné negativní obraz, hlavně jako prostředek propagace násilí. Jak spolu souvisí násilí v hrách a v dějinách? Na tyto a další otázky se pokusíme nalézt odpověď s našimi hosty.

Hosté:
Aleš Smutný (redaktor games.cz)
Jaroslav Švelch (IKSŽ FSV UK)
Martin Klíma (Warhorse studios)

Moderuje Patrik Vlasák

Z diskuze bude pořizován audio záznam.

Podrobnosti události

Začátek události
14. 12. 2016 19:15 - 21:00
Místo konání
nám. Jana Palacha 2, Praha 1 (místnost č. 200, hlavní budova FF UK)
Webové stránky
http://www.ffabula.cz/cs/akce-projekty/diskuze-prednasky/diskuze/hrat-dejiny/
Organizátor
Spolek studentů historie FF UK
Typ události
Konference a přednášky
Přílohy
Plakát