Adobe Connect

POZOR, ZMĚNA! 15.6.2020 byl spuštěn nový automatický rezervační systém, přes který je nyní nutné rezervovat všechny termíny videokonferencí v Adobe Connect. Více informací se dočtete níže v textu.

_____________________________________________

Návody k použití Adobe Connect / 🇬🇧 Adobe Connect Guides

  1. REZERVACE TERMÍNU A VYTVOŘENÍ MÍSTNOSTI / BOOKING TIME AND MEETING PREPARATION
  2. SPUŠTĚNÍ WEBINÁŘE / RUNNING A WEBINAR
  3. PANELY / PODS
  4. VIDEO A MIKROFON / VIDEO AND MICROPHONE
  5. SDÍLENÍ PREZENTACE / SHARING A PRESENTATION
  6. SDÍLENÍ OBRAZOVKY / SHARING YOUR SCREEN
  7. NAHRÁVKA WEBINÁŘE / RECORDING MEETING
  8. UKONČENÍ / END MEETING

_____________________________________________

Rezervační systém pro Adobe Connect UK

Nástroj Adobe Connect UK má omezený počet licencí, čímž je myšleno to, že v jeden čas je omezeno množství uživatelů, kteří ho mohou současně využívat. Proto je nezbytné rezervovat si termíny konferencí.

  • Pro všechny termíny po 1. 7. 2020 je potřeba využívat nový automatický rezervační formulář: https://meetings.cesnet.cz/cuni/. Další důležitou změnou, která přichází spolu s novým rezervačním systémem, je to, že již nebudete muset sami vytvářet konferenční místnosti, nový rezervační systém místnosti vytváří při procesu rezervace (nebude možné využívat dříve vytvořené konferenční místnosti).

_____________________________________________

Více o Adobe Connect

Adobe Connect je nástroj vhodný pro pořádání tzv. webinářů, tedy takových setkání v reálném čase, kdy není potřeba cestovat na místo konání osobně, ale stačí se připojit do virtuální místnosti přes počítač s internetem. Zajišťuje ukládání, distribuci a přehrávání multimediálního obsahu skupinám uživatelů.

Konferenční místnost v Adobe Connect může založit a provozovat každý pracovník Univerzity Karlovy, který má platné přihlašovací údaje do CAS.

Využívání nástroje Adobe Connect přináší několik výhod, z nichž tou nejočividnější je již zmíněná možnost zúčastnit se, aniž bychom museli někam cestovat. To může pomoci například externím vyučujícím nebo třeba studentům, kteří zároveň se studiem ještě pracují a cestou do školy (často kvůli jedné přednášce) by v důsledku ztratili třeba o hodinu více času, než když se budou k přednášce moci připojit zrovna z toho místa, kde zrovna jsou.

Kromě toho může přednášející celou přednášku nahrát a uložit pro studenty i k pozdějšímu sledovaní. Takže pokud se někdo nestihl včas připojit nebo si třeba potřebuje některou část výkladu zopakovat, může si přednášku jednoduše pustit ze záznamu. Dále lze v knihovně obsahu ukládat i PowerPointové prezentace, které je pak server schopný studentům přehrávat v okně webového prohlížeče a to buď na vyžádání nebo přes posílání odkazů prostřednictvím serveru nebo e-mailů, SISu apod.

_____________________________________________

Máte zájem o účast na školení nebo seminář k e-learningovým nástrojům?

Máte dotazy ohledně e-learningových nástrojů? Neváhejte nás kontaktovat!

elearning@ff.cuni.cz | kontakt pro podporu e-learningu