Ve středu 16. listopadu 2016 proběhne workshop mediální komunikace vedený tiskovou mluvčí FF UK Inou Píšovou. Je součástí série seminářů, které se uskuteční v akademickém roce 2016/2017 a v jejichž rámci se akademická obec FF UK seznámí s mediální strategií fakulty, efektivními způsoby popularizace vědy a setká se se zástupci vědeckých redakcí největších českých tiskových a audiovizuálních médií.
Co bude jeho obsahem Workshopu mediální komunikace I: Strategie popularizace vědy a výzkumu
- jak účinně medializovat vědecký výstup a zvýšit jeho dopad ve veřejném prostoru
- jak formulovat srozumitelnou tiskovou zprávu
- jak stavit podklady pro novináře
- jak funguje Česká tisková kancelář (ČTK), Česká televize a Český rozhlas, na jaký typ informací reagují a jak s nimi dále pracují
- jaká je současná mediální strategie fakulty a jak FF UK naplňuje tzv. třetí (veřejnou) roli univerzity
Seminář proběhne 16. listopadu 2016 od 17.30 do 19 hodin v místnosti 200 (hl. budova) a bude zaměřen prakticky. Je určen akademikům, doktorandům a dalším zájemcům o popularizaci vědeckých výstupů fakulty. Registrace není nutná.
Harmonogram workshopů v akademickém roce 2016/2017
16.11. 2016 17.30 | Workshop mediální komunikace I: Strategie popularizace vědy a výzkumu | Opakování úvodního workshopu, který se uskutečnil v červnu 2016. |
pravděpodobně 7. 12. 2016 17.30 | Workshop mediální komunikace II: Popularizace vědy v tisku. | Workshop s mediálními partnery FF UK z oblasti zpravodajství, publicistiky a esejistiky v tiskových médiích. |
LS 2017 | Workshop mediální komunikace III: Popularizace vědy v České televizi. | Workshop s redaktory vědecké redakce ČT Daniela Stacha o možnostech a formátech popularizace vědy v ČT. |
LS 2017 | Workshop mediální komunikace IV: Popularizace vědy v Českém rozhlase | Workshop s redaktory a moderátory ČRo Plus. |
Proč mediální semináře pořádáme
Jako špičková veřejná výzkumná a vzdělávací instituce se FF UK hlásí k principu univerzity jako otevřené instituce, která přijímá svoji zodpovědnost vůči společnosti, předvídá její potřeby a reaguje na ně. Široké veřejnosti poskytuje kvalitní odborná stanoviska, informuje ji o výsledcích svého výzkumu a přijímá roli iniciátora a mediátora společenské debaty. Usilujeme o fakultu se silným hlasem ve veřejném prostoru, k čemuž potřebujeme porozumět tomu, jak média fungují a jakým jazykem s nimi mluvit.
Těším se na viděnou.
Ina Píšová
tisková mluvčí FF UK